tirsdag den 11. april 2017

Simon Kjaer v Lille zažíva najlepšie chvíle kariéry

Dánsky reprezentačný stopér mal dosť možno poslednú šancu - odjakživa ho sprevádzala povesť veľkého talentu, do Lille šiel však s vizitkou hráča, od ktorého vlastne nikto ani veľmi nečakal. Tento rok je však kľúčovým článkom skvelé defenzívy Lille a dokonale sa mu tak darí umlčovať tých, ktorí mu pred sezónou neverili.
A nebolo ich málo - keď dokonca server L'Equipe vyhlásil hlasovanie o to, ktorá z nových posíl má najväčšiu šancu na vyhorenia, objavilo sa Kjaerovo meno na samom čele. Lille prišlo v lete o vynikajúceho stopéra Aurélien Chedjoua, a zdalo sa byť nepravdepodobné, že by ho práve dánsky blondiak dokázal plnohodnotne nahradiť.Presne to sa však stalo, a teraz je považovaný za jedného z najlepších obrancov celej ligy.
"Cítim sa veľmi šťastný," vyhlásil Kjaer potom, čo sa mu po nepodarené epizóde vo Wolfsburgu podarilo opäť napraviť pošramotenú povesť. " Možno vôbec najviac v celej svojej doterajšej kariére."
Kjaerova cesta ku sláve bola možno až príliš rýchla - v pouhých 18 rokoch bol zvolený najlepším futbalistom Dánska, o rok neskôr potom prestúpil z domovského Midtjylland do Palerma. Tam strávil dva vynikajúce roky, čím si vyslúžil pozornosť skautov Manchestru United a Tottenhamu.Nakoniec si vybral angažmán v Nemecku, kde sa mu však dariť prestalo.
"Samozrejme že okolo neho bolo obrovské pozdvihnutie, záujem malo veľa klubov," potvrdzuje hráčov agent Mikkel Beck, ktorý v minulosti sám za Lille nastupoval. "Rozhodli sme sa nakoniec pre Wolfsburg, čo teraz spätne musíme hodnotiť ako zlý krok." Vlci mali v pláne veľké veci, okrem Kjaer mali v tíme aj také hviezdy ako Edina Džeka s Diegom, ale vďaka labilite výkonov a nestabilným výsledkom nakoniec všetko vyšumělo do stratena. Tiež dánsky stopér hral hlboko pod svoje možnosti.
"Mali sme skvelý tím, ale jednoducho to nefungovalo.Môžete mať hviezd koľko chcete, ak však nepracujete ako tím, je to k ničomu, " spomína Kjaer. " Pre mňa ako hráča bolo veľmi dôležité si touto skúsenosťou prejsť, navyše v takto útlom veku. Mal som obrovskú zodpovednosť, ale ukázalo sa, že na ňu zrejme ešte nie som pripravený. "
Kouč Felix Magath následne zapožičal mladého stopéra do Ríma, ani tam sa mu však nedarilo. Situácia vyzerala všelijako - počas štyroch rokov vystriedal Kjaer štyri kluby v troch rôznych ligách, čo samozrejme negatívne ovplyvnilo jeho výkony na ihrisku a pozastavilo jeho sľubný rozvoj.Vlani v lete tak prišiel zatiaľ vôbec najdôležitejší krok, a Kjaer sa netají tým, že rozhodnutie odísť do Lille bolo do značnej miery inštinktívna ..
Dnes dvadsaťštyriročný stopér totiž normandský klub navštívil už takmer o dekádu skôr. "Mám na Lille skvelé spomienky ," priznáva. "Bol som tu v pätnástich rokoch, videl som, ako celý klub funguje, zoznámil sa s niektorými zodpovednými osobami. Rovnakí ľudia, ktorí sa ma pokúšali získať už vtedy, tu pracujú dodnes."
< br> "Bolo to 'všetko alebo nič' - ak by som sklamal aj tentoraz, vôbec neviem, ako by moja kariéra pokračovala. Už v zime alebo ďalšie leto som mohol byť inde.Ak sa chcem vypracovať na úroveň pre skutočný veľkoklub, musím podávať adekvátne výkony, " uvedomuje si Kjaer. " Urobil som veľmi, veľmi dôležité rozhodnutie. "
Kjaerovy výkony v prebiehajúcej sezóne sú skutočne brilantné - to on je srdcom nepriepustné defenzívy, ktorá ťahá Dogy pod novým koučom René Girardem za účasťou v Lige majstrov. Jeho spolupráca s čiernohorským reprezentantom Marekom basou v strede obrany je dosť možno vôbec najlepší vo Francúzsku.

"Inteligentné hráči dokážu vždy hrať ved ľa seba," poznamenáva Mikkel Beck. "Keď sa pozriete na basu, ktorý vedľa Simona nastupuje každý týždeň, vidíte, že je rozhodne inteligentným hráčom.Veľa im to spolu vyhovuje. " rizneho kolegu si pochvaľuje tiež sám Kjaer: " Hrať vedľa Marka je skvelý zážitok. Myslím, že je to najlepší partner, s ktorým som v živote nastupoval. "
Angažmán na severe Francúzska má na dánskeho internacionála, zdá sa, vyložene blahodarný vplyv - nielen že nechal doteraz najťažšie obdobie kariéry za sebou, jeho hlas navyše získava v kabíne čoraz väčšiu váhu.Nie je vylúčené, že jeho prerod vo skutočného lídra súvisí tiež s jeho osobným životom - je totiž čerstvým otcom malého chlapca.
"Je to zvláštne, ako sa veci zmenili od doby, čo mám dieťa," < / i> premieta Kjaer. "Predtým sa mi stávalo, že sa mi občas nechcelo moc trénovať. Prišiel som potrebné o niečo neskôr, odtrénoval, ab y sa nepovedalo, osprchoval sa a išiel späť domov. To už je minulosť. Teraz si vážim každej voľnej chvíľky. Užívam si futbal, užívam si život, a zo všetkého najviac chcem poďakovať Lille, ktoré mi dalo možnosť ďalej sa rozvíjať v špičkovom klube hrajúcim špičkovú ligu.Som im stopercentne zaviazaný a urobím všetko pre to, aby som túto dôveru splatil, " zakončuje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar