torsdag den 20. juli 2017

Naprogramovaná Tour? Porady v autobuse tíme Sky trvajú až pol hodiny

Tri mechanici stajne Sky vynesú pred tímový autobus bet365 bonus na štarte 10. etapy v Tarbes deväť kôl svojich jazdcov a postaví sa k nim ako "stráž". Okolo je hlúčik divákov, stať sa môže čokoľvek.

Vnútri, za nepriehľadnými sklami autobusu, medzitým prebieha porada. Deväť cyklistov načúva. Hlavné slovo majú športové riaditelia Nicolas Portal a Servais Knaven.

Manažér tímu, sir David Brailsford, už nezasahuje, ale tento britský milovník všemožných porád si svoje iste povedal predtým, pri internom rozbore so športovými riaditeľmi a snáď aj s lídrom tímu Chrisom Froomem.

Hlavný porada potom býva dlhá najmenej štvrť a niekedy až pol hodiny.Pravda, pred tímovou časovkou Nicolas Portal tvrdil: "Dnes ju urobíme rýchlu, na päť minút." Lenže rovnako tých minút zase bolo 25.


"Toľko informácií sa jednoducho do piatich minút narvať nedá," reagoval Leopold König . "Navrch nám ešte 10 minút premietali trať na plátne."

Niet divu. Práve tím Sky sa snaží dotiahnuť plánovanie úloh pre svojich jazdcov k absolútnej dokonalosti.

detailným rozpisom práce jednotlivých domestik sa preslávilo už Armstrongová US Postal.Neskôr podobnú stratégiu aplikoval tím HTC Highroad na šprintérske etapy so svojimi vtedajšími esami Markom Cavendishom či André Greipel.

Bývalý jazdec HTC František Raboň spomína: "Povedalo sa napríklad: Raboň a Grabsch pôjdu na špici prvých 180 kilometrov a zariadi tempo, aby už 10 kilometrov pred cieľom nebol ž iadny únik.A posledné štyri kilometre potom mali ostatní naši jazdci šprintérsky vláčik rozpísaný na metre. "

Sky aj ďalšie stajne teraz takú taktiku prevádzajú za pomoci wattmetrov a ďalších moderných technológií do všetkých etáp.

" dnes už je cyklistika príliš profesionálne a točí sa v nej toľko peňazí, že sa na náhodu jednoducho jazdiť nedá, "usudzuje Raboň.

König: Máme len plán A, žiadny plán b

Ale späť do autobusu Sky. Prezentácia etapy je expertmi tímu pripravená na počítači, cyklistom ju premietajú na veľké plátno.U profilu dňa sú vždy vyznačené "zárezy", určujúce rozdelenie funkcií pre jednotlivé jazdca a úseky, za ktoré budú v bet365 čele pelotónu zodpovední.

Plány sú pre verejnosť pochopiteľne tajné, ale Leopold König nám poodhaľuje, ako znel taký rozpis napríklad pre 4. etapu Tour, vedúci po kockách.

Vtedy od športových riaditeľov počuli v kocke toto:

"Prvých 100 kilometrov do prvého úseku pavé budú ťahať špicu König, Porte a Poels, a ak sa na tomto úseku pelotón nerozdelí, zostanú na špici až do 170. kilometra. Pred druhým úsekom bet 365 pavé je vystriedajú Kennaugh a Roche. Hlavné pasáže kociek pred Froomem odcestujú Stannard, Rowe a Thomas.A vo finiši sa o neho postará Thomas. "

V etapách, vrcholíkoch na prudkých stenách, akou bola Mur-de-Bretagne, išlo v koncovke doslova o metrové rozpisy. Práve tam na Königa pripadol úsek 3 000 až 1 600 metrov pred cieľom. "Takáto práca stojí veľa síl. Potom som len zvesil nohy a v pokoji došlapal. "

Vtedy zaskakoval na špici rovnako za Richieho Porta. "Toho dňa sa zrovna Rich ie bet365 stavky necítil dosť silný. Zato na Mur de Huy to bolo s nami naopak, tak pomohol on. Takto to robíme. Máme len plán A, žiadny plán B. Ale operatívne ho musíme podľa diania v závode meniť. "

Keď je potreba improvizovať, rozhoduje takzvaný kapitán na ceste, vyberaný z radov jazdcov.Tým bol v tíme Sky určený Luke Rowe. "Ale je ešte dosť mladý, tak za neho občas rozhoduje Nico Roche, ten je skúsený a z nás asi najväčší stratég," hovorí König. "A samozrejme do toho hovorí cez vysielačky i športové riaditelia. Luke niečo povie, ale finálne rozhodnutia robia skôr riaditelia a Nico. "

V aute tesne pred pelotónom

Šéf Brailsford ani v priebehu etáp do týchto debát nevstupuje. A líder Froome skôr jazdca len povzbudzuje.Tiež sa však minulý týždeň pri nervóznyc h koncovkách rovinatých etáp muž v žltom doviedol ozvať: "Leo, potrebujeme ťa tu, príď čo najskôr." A hoci mal mať König toho dňa už mať odpracovaných, na zadku balíku sa zobral a prekľučkoval medzi stovkou cyklistov, aby bol k ruke svojmu lídrovi.

"Za desať dní Tour som tu našlapal na špici viac kilometrov ako za celý život," zasmeje sa český cyklista.

Vzápätí dá najavo aj svoj údiv: "Občas tam bolo vpredu natlačených na úzkej ceste päť silných tímov so svojimi vláčiky a tí, ktorí ich tiahli, ešte zrýchľovali.Pozerali sme sa s chalanmi po sebe a hovorili si: Prečo to vlastne robíme, rovnako sa do najbližšej zákruty všetkých deväť ľudí z tímu za sebou nezmestí, premieša sa to a budeme celý ten vláčik tvoriť odznova. "

Plánovanie Sky je médiami najviac prepieranie. Šéfovia stajne o ňom sami radi hovoria. "Občas to zdôrazňujú na môj vkus až moc," hovorí Raboň. "Ale inovat� �vne sú veľa, to rozhodne."

Avšak tiež ďalšie popredné tímy robia všetko možné, aby minimalizovali riziko a zvýšili svoje šance. "Naši športové riaditelia si prešli v predstihu všetky etapy, máme perfektne zmapovaný terén," hovorí Roman Kreuziger, v Tinkoff-Saxo pomocník Alberta Contadora.

Navyše zhruba 20 minút pred pelotónom jede pri pretekoch ďalšie tímové auto tímu Tinkoff-Saxo a hlási jazdcom aktuálne informácie: Pozor, tu vás čaká bočný vietor.Tu je nová cesta a tu veľa divákov v trati. "Aj my máme podrobne rozdelené úlohy, v akom poradí budeme ťahať Albertovi (Contadorovi)," uistí Kreuziger a spomína na svoje mladé roky na Tour: "Od tej doby sa plánovania veľmi zdokonalilo."

Pelotón na trase tohtoročnej Tour

Rýdzo intuitívne útoky, hoci je čas od času predvádzal tiež Contador, sú vymierajúcim druhom.

Napriek tomu aj tie stále k videniu sú. A stále majú aj precízne programy tímov svoje "ľudské" vady. Navyše plány jedných narážajú do plánov druhých.

Čo však nebol utorkovej prípad. Na prvom pyrenejskom dojazdu Tour fungoval iba program Sky.

A ten bol nastavený na mód drvivé víťazstvo.

bet365 mobil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar